Škoda už o pár hodín predstaví 4. generáciu legendárnej Octavie

Uniknuté zábery z oficiálneho konfigurátora (Zdroj: internet)

Už doslova o pár hodín bude tunajšia motoristická verejnosť svedkom azda najočakávanejšej automobilovej udalosti roka. Česká značka Škoda, ktorá spadá pod koncern Volkswagen, totiž o siedmej večer oficiálne predstaví zmodernizovaný svoj najúspešnejší model Octavia.

Udiať sa tak má vo Veľtržnom paláci v Prahe a diváci budú môcť prezentáciu sledovať prostredníctvom internetu.

Novinka však nie je žiadnou veľkou neznámou. Na web už totiž niekoľko mesiacov permanentne unikajú zábery a kľúčové informácie, z ktorých možno vyskladať základný obraz o novej generácii.

Azda najvýraznejšou exteriérovou zmenou bude upustenie od predných delených svetlometov, ktoré od posledného faceliftu rozhádali podstatnú časť fanúšikov ľudovej automobilky.

Nie je prekvapením ani to, že dizajn nadväzuje na niektoré prvky modelu Scala či zmodernizovaného Superbu a tiež mierne nafúknutie rozmerov. Vozidlo má po novom pôsobiť robustnejšie, športovejšie a luxusnejšie.

Nakoľko si je automobilka vedomá správania svojho zákazníka, filozofiu uhladenej a jednoduchej vizáže podľa všetko naozaj nemieni narúšať a v podstate ide iba o kontinuálny prerod.

Azda najvýraznejšie zmeny sa udiali v interiéri, hoci by vzhľadom na celosvetové trendy nemali prekvapovať. Podľa dostupných záberov príde aj k digitalizácii budíkov a objemnejší stredový displej vytlačí smerom nadol výduchy klimatizácie/vykurovania a kľúčové ovládacie prvky. Samozrejme, modifikácie budú súvisieť s konkrétnym stupňom výbavy.

Na záberoch vidno aj pravdepodobne nový menič automatickej prevodovky

Agregáty pod kapotou rovnako neurazia. Počíta sa s benzínovým drobcom 1,0 TSI, stredným 1,5 TSI a trojicu uzatvára dvojliter, ktorý nesklame ani fanúšikov svižnejšej jazdy. Dieselové (a preferovanejšie) pohonné ústrojenstvo potom dopĺňa 1,6-tka a väčší, notoricky známy brat, 2,0 TDI.

Duch doby si taktiež vyžiadal prítomnosť motora so záluskom na stlačený zemný plyn CNG, mild-hybridu a kuloárne informácie hovoria aj o plug-in hybride. Či bude nová škodovka aj čisto „zástrčkovým“ autom, zatiaľ vylúčiť nemožno.

Škoda svoj prvý moderný model Octavie uviedla do predaja už v roku 1996 a za niečo vyše dve dekády (údaj pochádza z roku 2017) opustilo výrobné haly celkovo až 6 miliónov kusov. Dnes môže byť toto číslo ešte o poznanie vyššie.

— Tomáš Dugovič

Vydržte, hlasujete...

Ďakujeme za váš hlas...

Už ste hlasovali...

0

Našli ste chybu? Napíšte nám na

ZACHRÁŇTE DENNÍK SLOVENSKO


Rastúca čítanosť, no klesajúce príjmy. Tento paradox súvisiaci s koronakrízou neobchádza ani Denník Slovensko. K nemu sa pridružili aj početné podpásové útoky oponentov.

Pomôcť k záchrane perspektívneho národno-konzervatívneho mediálneho projektu však môžete aj vy. Urobiť tak môžete zaslaním ľubovoľného príspevku alebo pravidelnou sumou na náš transparentný účet, prípadne na náš bežný firemný účet.
Bojujeme aj za vás. Ďakujeme.


Prispejte nám transparentne
(IBAN: SK58 0900 0000 0051 6012 9105)

Prispejte na náš bežný firemný účet anonymne
(IBAN: SK22 0900 0000 0051 7010 3099)

DENNÍK SLOVENSKO — Denník pre Slovensko

Sme mladí ľudia, ktorí písanie chápu nie len ako spôsob vlastnej sebarealizácie, ale aj ako povinnosť voči vám ostatným. Nebudeme sa však stavať do nečitateľnej pózy, ale nahlas šíriť to, čo pokladáme za objektívne správne so zreteľom na náš hodnotový systém. Neromantizujeme si minulosť, ale nasledujeme pozitívny odkaz našich dejateľov či predkov, ktorí za náš spôsob života, vlasť a rodinu umierali a chceme našu domovinu odovzdať budúcim generáciám v ešte lepšom stave, než v akom sme ju našli. Čítajte viac...

Odoberajte náš newsletter