Twitter zakáže všetku politickú reklamu

Ilustračný obrázok (Zdroj: SITA)

Sociálna a mikroblogovacia sieť Twitter v novembri zavedie s celosvetovou platnosťou zákaz politickej reklamy. Krok oznámil v stredu výkonný riaditeľ spoločnosti Jack Dorsey s tým, že politické posolstvá “by mali byť zaslúžené a nie kupované“.

Zákaz začne platiť 22. novembra a nemal by sa týkať reklám podporujúcich registráciu voličov. Ďalšie podrobnosti spoločnosť predstaví 15. novembra.

Dorsey oznámil nové rozhodnutie v sérii tweetov. Ako uviedol, internetové politické reklamy predstavujú “úplne nové výzvy pre občiansky diskurz“, a to napríklad optimalizáciu písania správ založenú na strojovom učení, mikrocielenie, nekontrolované zavádzajúce informácie či deepfake technológiu.

Nie je vierohodné, keď povieme: ‘Ťažko pracujeme na zastavení ľudí od zahrávania sa s našimi systémami na šírenie zavádzajúcich informácií’, ale ak nám niekto zaplatí, aby sme zacielili a prinútili ľudí vidieť ich politickú reklamu, tak si môžu povedať, čo chcú,” uviedol ďalej Dorsey. Zároveň podotkol, že hoci sa môže zdať, že opatrenie favorizuje politikov, ktorí už sú vo vo funkcii, “mnoho spoločenských hnutí dosahuje masívny rozmer bez akejkoľvek politickej reklamy“.

Konkurenčný Facebook nedávno odmietol možný zákaz politických reklám na svojich platformách. Jeho zakladateľ Mark Zuckerberg po oznámení zákazu na Twitteri obhajoval politiku svojej spoločnosti. “Myslím si, že v demokracii nie je správne, aby súkromné spoločnosti cenzurovali politikov alebo spravodajstvo,” uviedol počas konferenčného hovoru s novinármi.

Rozhodnutie zakázať politickú reklamu rozdelilo americkú politickú scénu, ktorá sa pripravuje na prezidentské voľby v roku 2020. Manažér kampane prezidenta Donalda Trumpa Brad Parscale zákaz označil za “ďalší pokus ľavice o umlčanie Trumpa a konzervatívcov“.

Je povzbudzujúce, že pri voľbe medzi dolármi z reklamy a integritou našej demokracie aspoň raz nevyhrala tržba,” vyhlásil zase Bill Russo, hovorca kampane demokratického uchádzača o nomináciu do prezidentských volieb Joea Bidena. Rozhodnutie privítala napríklad i niekdajšia demokratická prezidentská kandidátka Hillary Clinton, ktorá zároveň vyzvala Facebook, aby prehodnotil svoje stanovisko o politickej reklame.

— SITA

Vydržte, hlasujete...

Ďakujeme za váš hlas...

Už ste hlasovali...

0

Našli ste chybu? Napíšte nám na

ZACHRÁŇTE DENNÍK SLOVENSKO


Rastúca čítanosť, no klesajúce príjmy. Tento paradox súvisiaci s koronakrízou neobchádza ani Denník Slovensko. K nemu sa pridružili aj početné podpásové útoky oponentov.

Pomôcť k záchrane perspektívneho národno-konzervatívneho mediálneho projektu však môžete aj vy. Urobiť tak môžete zaslaním ľubovoľného príspevku alebo pravidelnou sumou na náš transparentný účet, prípadne na náš bežný firemný účet.
Bojujeme aj za vás. Ďakujeme.


Prispejte nám transparentne
(IBAN: SK58 0900 0000 0051 6012 9105)

Prispejte na náš bežný firemný účet anonymne
(IBAN: SK22 0900 0000 0051 7010 3099)

DENNÍK SLOVENSKO — Denník pre Slovensko

Sme mladí ľudia, ktorí písanie chápu nie len ako spôsob vlastnej sebarealizácie, ale aj ako povinnosť voči vám ostatným. Nebudeme sa však stavať do nečitateľnej pózy, ale nahlas šíriť to, čo pokladáme za objektívne správne so zreteľom na náš hodnotový systém. Neromantizujeme si minulosť, ale nasledujeme pozitívny odkaz našich dejateľov či predkov, ktorí za náš spôsob života, vlasť a rodinu umierali a chceme našu domovinu odovzdať budúcim generáciám v ešte lepšom stave, než v akom sme ju našli. Čítajte viac...