Vo veku 99 rokov zomrel slovenský filmový kritik Pavel Branko

Pavel Branko (Zdroj: Wikipedia)

Vo veku 99 rokov zomrel slovenský filmový publicista, kritik a prekladateľ Pavel Branko. Jeho osobnosť pripomenie dnes večer o 22:05 relácia Anjeli strážni na Dvojke. V tlačovej správe o tom informoval PR manažér Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Filip Púchovský.

Pavel Branko sa narodil v talianskom Terste, ale vyrastal na Slovensku neďaleko Hnúšte. Vyštudoval v Bratislave gymnázium a dva semestre na Slovenskej vysokej škole technickej. V rokoch 1942-45 bol politicky väznený v Bratislave, Nitre, Leopoldove a Mauthausene. Po vojne pôsobil ako prekladateľ na voľnej nohe a neskôr ako filmový publicista na voľnej nohe prispieval do mnohých slovenských, českých, ale aj zahraničných periodík.

Branko patrí k významným osobnostiam modernej slovenskej kultúry a je autorom mnohých publikácií z oblasti slovenskej kinematografie. Ako prvý na Slovensku sa začal systematicky zaoberať teóriou non-fiction filmu. V roku 1997 získal čestný doktorát na Vysokej škole múzických umení. Je držiteľom mnohých ocenení, medzi inými Zlatá kamera, Slnko v sieti za celoživotné dielo, Cena ministra kultúry či Cena Slovenských filmových novinárov. V roku 2015 mu bolo udelené vyznamenanie Pribinov kríž II. stupňa.

— SITA

Vydržte, hlasujete...

Ďakujeme za váš hlas...

Už ste hlasovali...

2

Našli ste chybu? Napíšte nám na

ZACHRÁŇTE DENNÍK SLOVENSKO

Rastúca čítanosť, no klesajúce príjmy. Tento paradox súvisiaci s koronakrízou neobchádza ani Denník Slovensko. K nemu sa pridružili aj početné podpásové útoky oponentov.

Pomôcť k záchrane perspektívneho národno-konzervatívneho mediálneho projektu však môžete aj vy. Urobiť tak môžete zaslaním ľubovoľného príspevku alebo pravidelnou sumou na náš transparentný účet, prípadne na náš bežný firemný účet.
Bojujeme aj za vás. Ďakujeme.

Prispejte nám transparentne
(IBAN: SK58 0900 0000 0051 6012 9105)

Prispejte na náš bežný firemný účet anonymne
(IBAN: SK22 0900 0000 0051 7010 3099)

DENNÍK SLOVENSKO — Denník pre Slovensko

Sme mladí ľudia, ktorí písanie chápu nie len ako spôsob vlastnej sebarealizácie, ale aj ako povinnosť voči vám ostatným. Nebudeme sa však stavať do nečitateľnej pózy, ale nahlas šíriť to, čo pokladáme za objektívne správne so zreteľom na náš hodnotový systém. Neromantizujeme si minulosť, ale nasledujeme pozitívny odkaz našich dejateľov či predkov, ktorí za náš spôsob života, vlasť a rodinu umierali a chceme našu domovinu odovzdať budúcim generáciám v ešte lepšom stave, než v akom sme ju našli. Čítajte viac...