Érsek má výhrady k plánu investičných priorít v doprave, hovorí o veľkom zásahu do výstavby

Árpád Érsek (Zdroj: SITA)

Bývalý minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd) má výhrady k avizovanému plánu prioritných investičných projektov v pôsobnosti Ministerstva dopravy a výstavby SR (MDV). Predpokladá, že to bude znamenať veľký zásah do výstavby dopravnej infraštruktúry.

Nepozdáva sa mu, aby o tom, kde sa diaľnice a cesty budú stavať a kde nie, mal rozhodovať Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP) ako poradný orgán na Ministerstve financií SR.

“To bude veľký zásah do výstavby na Slovensku a ak to má robiť ÚHP, tak si myslím, že to nebude dobré. Poradný orgán nemôže byť rozhodujúcim orgánom, tým musí byť vždy ministerstvo dopravy a minister,” povedal Érsek k zámeru rezortu dopravy pripraviť a predložiť na vládu plán investičných priorít. “Oni môžu radiť, ale ak majú o tom rozhodovať, ktoré úseky treba stavať a ktoré nie, tak s tým mám trochu problém, ale už to nie je moja vec,” poznamenal Érsek. Exminister dopravy je podľa jeho slov v kontakte so svojím nástupcom na čele ministerstva dopravy Andrejom Doležalom (nominant Sme rodina). “Podstatné je to, že sa pýta, komunikujeme. Keď niečo potrebuje, rád poradím, ale rozhoduje už on,” poznamenal Érsek.

Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal nedávno informoval, že chce predložiť na vládu zoznam investičných priorít v dopravnej infraštruktúre. Mal by byť podľa neho záväzný aspoň štyri či päť rokov a menil by sa iba v prípade výnimočných udalostí. Zoznam investičných priorít podľa ministra vznikne na základe viacerých kritérií. “Cesty na Slovensku sa pod mojím vedením nebudú budovať podľa politickej príslušnosti, ale budú sa budovať podľa jasných a odborných kritérií,” ubezpečil Doležal.

Logickým prvým kritériom je podľa ministra dopravná intenzita, ale toto kritérium bude zahŕňať aj pripravenosť jednotlivých stavieb. “Ďalším kritériom je istá spoločenská hodnota alebo hodnota stavby, ktorú prinesie spoločnosti. A v neposlednom rade aj financovanie a zdroje financovania. Preto sa do výstavby môžu dostať aj úseky, ktoré sa nejavia ako prioritné z hľadiska dopravnej infraštruktúry,” uviedol Doležal. Ako doplnil, v prípade, že na projekt bude potrebné vyčerpať eurofondy, tak sa dostane v prioritách vyššie. Priznal však, že nie všetko je hodnota za peniaze, resp. merateľné.

— SITA

Vydržte, hlasujete...

Ďakujeme za váš hlas...

Už ste hlasovali...

0

Našli ste chybu? Napíšte nám na

ZACHRÁŇTE DENNÍK SLOVENSKO


Rastúca čítanosť, no klesajúce príjmy. Tento paradox súvisiaci s koronakrízou neobchádza ani Denník Slovensko. K nemu sa pridružili aj početné podpásové útoky oponentov.

Pomôcť k záchrane perspektívneho národno-konzervatívneho mediálneho projektu však môžete aj vy. Urobiť tak môžete zaslaním ľubovoľného príspevku alebo pravidelnou sumou na náš transparentný účet, prípadne na náš bežný firemný účet.
Bojujeme aj za vás. Ďakujeme.


Prispejte nám transparentne
(IBAN: SK58 0900 0000 0051 6012 9105)

Prispejte na náš bežný firemný účet anonymne
(IBAN: SK22 0900 0000 0051 7010 3099)

DENNÍK SLOVENSKO — Denník pre Slovensko

Sme mladí ľudia, ktorí písanie chápu nie len ako spôsob vlastnej sebarealizácie, ale aj ako povinnosť voči vám ostatným. Nebudeme sa však stavať do nečitateľnej pózy, ale nahlas šíriť to, čo pokladáme za objektívne správne so zreteľom na náš hodnotový systém. Neromantizujeme si minulosť, ale nasledujeme pozitívny odkaz našich dejateľov či predkov, ktorí za náš spôsob života, vlasť a rodinu umierali a chceme našu domovinu odovzdať budúcim generáciám v ešte lepšom stave, než v akom sme ju našli. Čítajte viac...