Z linky v Leipzigu zišlo posledné BMW i8: Zaujímavé, ale nie obľúbené auto

Posledné BMW i8 vo farbrike v Leipzigu (Zdroj: autoblog.com)

Vo fabrike BMW v meste Leipzig bola 15. júna 2020 ukončená výroba modelu i8. Po šiestich rokoch sa tak skončila éra pozoruhodného modelu a to je dobrou príležitosťou zhodnotiť, čo vlastne priniesol na trh automobilov.

BMW i8 prišlo do výroby v roku 2016 a štatistiky uvádzajú, že za celú dobu produkcie si ho kúpilo 20 500 zákazníkov. Nie je to žiadny úžasný údaj, preto je zaujímavé pozrieť sa na to, pre koho bolo vlastne takéto auto určené. Je totiž ešte viac zvláštne ako menšie elektrické BMW i3.

Hoci na prvý pohľad by si mohol človek povedať, že ide o superšport z budúcnosti, nie je to celkom tak. i8-čka nemá výkon superšportu, hoci o pohon sa starajú hneď dva motory. Benzínový agregát s objemom 1,5 litra a výkonom 230 koní dopĺňa 143-koňový elektromotor. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h mu trvá 4,4 sekundy. Všetky tieto údaje môžu byť pekné, ale za cenu 144 tisíc eur dokážete nájsť aj výkonnejšie auto.

Neurčitá cieľová skupina z neho urobila zaujímavé, ale nie obľúbené auto

Ak teda nebol najväčším lákadlom výkon (zohľadňujúc cenu), čo potom? Mohli to byť použité technológie. Kombinácia elektromotora a spaľovacieho agregátu priniesla “na papieri” rozprávkovú spotrebu 2,2 litra na 100 km. No niekto, kto chce ušetriť na benzíne, môže pokojne siahnuť po úplne iných plug-in hybridoch. Veľa z nich je pohodlnejších a praktickejších.

Ak by sa ale predsa len niekto rozhodol, že chce auto, ktoré sa tvári ako superšport z roku 2050 a nemá takmer žiadnu spotrebu, musel sa zmieriť s cenou vysoko cez stotisíc eur. A tu sa pravdepodobne väčšina potenciálnych zákazníkov rozhodla pre konkurenciu alebo úplne inú alternatívu.

Podčiarknuté – sčítané, posledné BMW i8 vo farbe Portimao Blue, ktoré nedávno zišlo z linky nemeckej fabriky, píše bodku za príbehom auta, ktoré malo tak úzku základňu zákazníkov, že si ho nakoniec (takmer) nikto nekúpil. Zaujímavé však určite bolo a predbehlo svoju dobu.

— Martin Minka

Vydržte, hlasujete...

Ďakujeme za váš hlas...

Už ste hlasovali...

8

Našli ste chybu? Napíšte nám na

ZACHRÁŇTE DENNÍK SLOVENSKO


Rastúca čítanosť, no klesajúce príjmy. Tento paradox súvisiaci s koronakrízou neobchádza ani Denník Slovensko. K nemu sa pridružili aj početné podpásové útoky oponentov.

Pomôcť k záchrane perspektívneho národno-konzervatívneho mediálneho projektu však môžete aj vy. Urobiť tak môžete zaslaním ľubovoľného príspevku alebo pravidelnou sumou na náš transparentný účet, prípadne na náš bežný firemný účet.
Bojujeme aj za vás. Ďakujeme.


Prispejte nám transparentne
(IBAN: SK58 0900 0000 0051 6012 9105)

Prispejte na náš bežný firemný účet anonymne
(IBAN: SK22 0900 0000 0051 7010 3099)

DENNÍK SLOVENSKO — Denník pre Slovensko

Sme mladí ľudia, ktorí písanie chápu nie len ako spôsob vlastnej sebarealizácie, ale aj ako povinnosť voči vám ostatným. Nebudeme sa však stavať do nečitateľnej pózy, ale nahlas šíriť to, čo pokladáme za objektívne správne so zreteľom na náš hodnotový systém. Neromantizujeme si minulosť, ale nasledujeme pozitívny odkaz našich dejateľov či predkov, ktorí za náš spôsob života, vlasť a rodinu umierali a chceme našu domovinu odovzdať budúcim generáciám v ešte lepšom stave, než v akom sme ju našli. Čítajte viac...