Čínske krematória prezrádzajú pravdu. Počty mŕtvych sú oveľa vyššie, hovorí reportérka

Mesto Wu-chan (Zdroj: SITA)

Obetí koronavírusu môže byť v Číne viac ako 40-tisíc, myslí si reportérka ČT24 pre východnú Áziu. Podľa nej začínajú krematóriá až teraz vydávať skutočné počty mŕtvych. Nebola by však prvá, ktorá spochybňuje oficiálne údaje Pekingu.

V Číne bolo doteraz oficiálne potvrdených 3 304 obetí koronavírusu z celkového počtu 81 470 nakazených ľudí. Tieto počty sú však podľa spravodajkyne z Českej televízie výrazne podhodnotené a v skutočnosti môžu byť vyššie ako desaťnásobok oficiálnych čísiel.

V príspevku na sociálnej sieti ČT24 na to upozorňuje Barbora Šámalová, reportérka pre východnú Áziu, podľa ktorej budú skutočné počty mŕtvych odlišné. Jedným z dôvodov je aj fakt, že niektorým mŕtvym sa nerobili testy na koronavírus, takže tí sa v štatistike neobjavia. Dôležitejšia však má byť práca krematórií.

„Pri krematóriách stoja obrovské rady a sami obyvatelia Wu-chanu na sociálnych sieťach odhadujú, že keď krematóriá fungujú 24 hodín a sedem dní v týždni a za ten čas vydajú istý počet urien, tak počet mŕtvych len vo Wu-chane sa pohybuje od 42 do 47-tisíc,“ píše sa v príspevku.

Čína hlásí oficiálně celkem 3304 mrtvých, 81 470 nakažených a více než 75 tisíc uzdravených pacientů. „Skutečnost bude…

Gepostet von ČT24 am Sonntag, 29. März 2020

Nič nové pod slnkom?

Centrálna komunistická vláda ríše stredu nikdy nebudila veľkú nádej v oblasti pravdovravnosti, či už počas pandémie SARSu, alebo aj v počiatku pandémie nového koronavírusu. O lekárovi, ktorý varoval pred ochorením ešte minulý rok a čínske úrady sa ho snažili umlčať, informoval Denník S začiatkom februára.

Nie je preto prekvapivé, že viaceré médiá spochybňujú oficiálne verzie udalostí tak, ako ich podáva Peking. Portál Caixin napríklad odhalil, že viaceré spoločnosti falšujú záznamy, aby to vyzeralo, že fungujú a spĺňajú vládne kvóty.

Naopak, portál Business Insider sa domnieva, že uvedené čísla nakazených a mŕtvych sú pravdepodobne vierohodné. Napriek mnohým pochybeniam Číny z dávnej či nedávnej minulosti spomínané údaje vyzerajú byť presné, ak sa porovnajú s číslami z Južnej Kórei. Spôsob počítania nakazených aj mŕtvych mal taktiež byť vykonávaný transparentne.

— JOR

Vydržte, hlasujete...

Ďakujeme za váš hlas...

Už ste hlasovali...

0

Našli ste chybu? Napíšte nám na

ZACHRÁŇTE DENNÍK SLOVENSKO


Rastúca čítanosť, no klesajúce príjmy. Tento paradox súvisiaci s koronakrízou neobchádza ani Denník Slovensko. K nemu sa pridružili aj početné podpásové útoky oponentov.

Pomôcť k záchrane perspektívneho národno-konzervatívneho mediálneho projektu však môžete aj vy. Urobiť tak môžete zaslaním ľubovoľného príspevku alebo pravidelnou sumou na náš transparentný účet, prípadne na náš bežný firemný účet.
Bojujeme aj za vás. Ďakujeme.


Prispejte nám transparentne
(IBAN: SK58 0900 0000 0051 6012 9105)

Prispejte na náš bežný firemný účet anonymne
(IBAN: SK22 0900 0000 0051 7010 3099)

DENNÍK SLOVENSKO — Denník pre Slovensko

Sme mladí ľudia, ktorí písanie chápu nie len ako spôsob vlastnej sebarealizácie, ale aj ako povinnosť voči vám ostatným. Nebudeme sa však stavať do nečitateľnej pózy, ale nahlas šíriť to, čo pokladáme za objektívne správne so zreteľom na náš hodnotový systém. Neromantizujeme si minulosť, ale nasledujeme pozitívny odkaz našich dejateľov či predkov, ktorí za náš spôsob života, vlasť a rodinu umierali a chceme našu domovinu odovzdať budúcim generáciám v ešte lepšom stave, než v akom sme ju našli. Čítajte viac...