PRIESKUM Vyše tretina Slovákov investuje, aby si tak prilepšili na dôchodok

Ilustračný obrázok (Zdroj: Pixabay.com)

Vyše tretina Slovákov si vyberá rôzne investičné produkty, aby si takýmto spôsobom prilepšili na dôchodok. Vyplýva to z prieskumu Slovenskej sporiteľne, ktorý sa uskutočnil koncom minulého roka. Vyše 20 % Slovákov uviedlo, že posledné dva až tri roky zvýšili objem investovaných peňazí. Najčastejšie sa tak deje prostredníctvom sporiacich účtov.

Ako doplnila analytička Slovenskej sporiteľne Lenka Buchláková, priemerne si Slováci sporia 111 eur mesačne. “Práve ľudia v produktívnom veku uvádzajú, že ich primárnym cieľom je šetriť si na dôchodok a nečakané udalosti. Napríklad, aby mali na vykrytie finančných nákladov na opravu auta alebo pokazenej práčky,” povedala Buchláková.

V prípade prilepšenia na dôchodok prevláda medzi respondentmi názor, že dôchodkové zabezpečenie nie je dostatočné. Zodpovednejšie k budúcnosti sú v tomto prípade ženy. Až dve tretiny žien uviedlo, že si šetrí a investuje peniaze, aby si prilepšili na dôchodok. Mužov je menej ako polovica. Ženy si „prilepšujú“ na dôchodok sporením na sporiacich produktoch, ale už menej sú ochotné podstupovať riziko pri investičných produktoch.

Približne 18 % Slovákov mesačne odkladá alebo investuje viac ako 200 eur. Stále je tu však skupina ľudí, ktorí mesačne nedokážu ušetriť ani euro, nieto ešte investovať. Z prieskumu vyplynulo, že situácia sa v tomto prípade za posledných päť rokov nezlepšila a aktuálne stále zhruba 7 % ľudí nemá na to, aby si šetrili alebo investovali.

Veľmi pozitívny alebo pozitívny vzťah k investovaniu má na Slovensku približne 27 % ľudí, pričom toto číslo sa za posledné roky mierne zvýšilo. “Súvisí to aj so zlepšujúcou sa finančnou situáciou slovenských rodín. Máme rekordne nízku mieru nezamestnanosti a platy v štátnej aj súkromnej sfére rástli. Na druhej strane však relatívne vysoké ceny za bývanie a energie, ktoré náš investičný apetít utlmujú,” dodala Buchláková.

Negatívny vzťah k investovaniu a podstupovaniu rizika má na Slovensku podľa prieskumu približne 5 % ľudí. Takmer polovica ľudí sa pritom pri nakladaní s peniazmi radí s rodinou a priateľmi, len 22 % ľudí uviedlo, že sa spolieha vo finančných otázkach primárne na seba. Informácie z médií pri investovaní či šetrení čerpá tretina opýtaných.

— SITA

Vydržte, hlasujete...

Ďakujeme za váš hlas...

Už ste hlasovali...

0

Našli ste chybu? Napíšte nám na

ZACHRÁŇTE DENNÍK SLOVENSKO


Rastúca čítanosť, no klesajúce príjmy. Tento paradox súvisiaci s koronakrízou neobchádza ani Denník Slovensko. K nemu sa pridružili aj početné podpásové útoky oponentov.

Pomôcť k záchrane perspektívneho národno-konzervatívneho mediálneho projektu však môžete aj vy. Urobiť tak môžete zaslaním ľubovoľného príspevku alebo pravidelnou sumou na náš transparentný účet, prípadne na náš bežný firemný účet.
Bojujeme aj za vás. Ďakujeme.


Prispejte nám transparentne
(IBAN: SK58 0900 0000 0051 6012 9105)

Prispejte na náš bežný firemný účet anonymne
(IBAN: SK22 0900 0000 0051 7010 3099)

DENNÍK SLOVENSKO — Denník pre Slovensko

Sme mladí ľudia, ktorí písanie chápu nie len ako spôsob vlastnej sebarealizácie, ale aj ako povinnosť voči vám ostatným. Nebudeme sa však stavať do nečitateľnej pózy, ale nahlas šíriť to, čo pokladáme za objektívne správne so zreteľom na náš hodnotový systém. Neromantizujeme si minulosť, ale nasledujeme pozitívny odkaz našich dejateľov či predkov, ktorí za náš spôsob života, vlasť a rodinu umierali a chceme našu domovinu odovzdať budúcim generáciám v ešte lepšom stave, než v akom sme ju našli. Čítajte viac...

Malým slovenským pivovarom hrozí pre koronakrízu zánik

Malým slovenským pivovarom hrozí pre koronakrízu zánik

Koronakríza tvrdo dopadla aj na prevádzku malých pivovarov na Slovensku. Zatiaľ čo posledných desať rokov zažili malé pivovary svoje znovuzrodenie a v roku 2019 ich už bolo vyše 70, vypuknutím pandémie aj v tomto odvetví prakticky zo dňa..