EXKLUZÍVNY PRIESKUM Kotlebovci ďaleko druhí za Smerom, SaS a KDH na hranici zvoliteľnosti

Richard Sulík a Alojz Hlina (Zdroj: SITA)

Keby sa voľby uskutočnili na prelome januára a februára zvíťazil by v nich Smer-SD s takmer dvadsiatimi percentami hlasov (19,56%). Ďaleko za vládnou stranou by na druhom mieste skončila ĽSNS s necelými dvanástimi percentami (11,82%) a na treťom mieste strana Za ľudí s 10,03%. Do parlamentu by sa dostalo dovedna deväť politických subjektov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý pre Denník S urobila spoločnosť Communications & Campaigns.

Štvrtou stranou, ktorá by sa dostala cez prah Národnej rady SR je podľa aktuálneho prieskumu predvolebná koalícia strán Progresívne Slovensko a Spolu (PS/Spolu), ktorú by volilo 9,04% opýtaných. Nasleduje hnutie OĽaNO s 8,74%.

Do parlamentu by sa dostali aj členovia Sme rodina s 7,25%. Národniarov zo SNS by podľa prieskumu volilo niečo vyše šiestich percent respondentov (6,16%). Tesne by sa do Národnej rady prebojovali aj kresťanskí demokrati z KDH (5,46%) a liberálov z SaS (5,16%) delia od vypadnutia zo zákonodarného zboru len desatiny percenta .

Pred bránami parlamentu by skončila strana exministra Tomáš Druckera Dobrá voľba (4,37%) a z kola von je podľa výsledkov prieskumu aj vládna strana Most-Híd (4,17%). Nasledujú strany MKO-MKS (SMK) 3,77%, Vlasť (1,89%) a Demokratická strana (0,40%). Nerozhodnutých bolo 2,18% opýtaných.

Ako boli zbierané dáta?

Zber informácií potrebných na prieskum sa uskutočnil v termíne od 28. januára do 4. februára na vzorke 1007 respondentov, ktorí odpovedali, že by sa volieb zúčastnili. Dôležité je zdôrazniť, že ide len o respondentov, ktorí deklarovali, že sa volieb zúčastnia.

„Spoločnosť Communications & Campaings nie je klasickou agentúrou na prieskum verejnej mienky, ako to verejnosť bežne vníma. To ale neznamená, že sa nevenujeme aj zberu dát o názoroch občanov Slovenskej republiky. Doteraz sme ich však vždy zbierali len pre interné potreby, predovšetkým pre prípravu volebných stratégií a kampaní pre klientov,“ vysvetlil zakladateľ spoločnosti Communications Campaings Martin Urmanič.

Urmanič dodal, že zberu dát verejnej mienky k najrozličnejším témam ako aj preferencií sa venuje kontinuálne už niekoľko rokov, ale samotné dáta doposiaľ nikdy nezverejňoval.

Metodika, ktorú používa Urmanič pri zbere dát a má s ňou vraj dobré skúsenosti je mierne odlišná od tých, ktoré používajú iné agentúry.

„Rozdiel je v tom, že ak robíme zber dát na vzorke 1000 respondentov, tak hovoríme o takých, ktorí na otázku, či by sa zúčastnili na voľbách, odpovedia áno. To znamená, že základný súbor, z ktorého sa vypočítavajú percentá je tisíc potenciálnych budúcich voličov. Ostatné agentúry majú tiež tisíc respondentov, ale preferencie strán vypočítavajú z menšieho súboru – z tých, ktorí deklarovali účasť na voľbách. Čo je aktuálne približne 50%,“ vysvetľuje Urmanič s tým, že vyššie popísaným postupom sa podľa jeho vlastných skúseností z praxe pri hodnotení nazbieraných dát zvyšuje presnosť výsledku.

— Peter Števkov, Tomáš Pilz

Vydržte, hlasujete...

Ďakujeme za váš hlas...

Už ste hlasovali...

0

Našli ste chybu? Napíšte nám na

ZACHRÁŇTE DENNÍK SLOVENSKO


Rastúca čítanosť, no klesajúce príjmy. Tento paradox súvisiaci s koronakrízou neobchádza ani Denník Slovensko. K nemu sa pridružili aj početné podpásové útoky oponentov.

Pomôcť k záchrane perspektívneho národno-konzervatívneho mediálneho projektu však môžete aj vy. Urobiť tak môžete zaslaním ľubovoľného príspevku alebo pravidelnou sumou na náš transparentný účet, prípadne na náš bežný firemný účet.
Bojujeme aj za vás. Ďakujeme.


Prispejte nám transparentne
(IBAN: SK58 0900 0000 0051 6012 9105)

Prispejte na náš bežný firemný účet anonymne
(IBAN: SK22 0900 0000 0051 7010 3099)

DENNÍK SLOVENSKO — Denník pre Slovensko

Sme mladí ľudia, ktorí písanie chápu nie len ako spôsob vlastnej sebarealizácie, ale aj ako povinnosť voči vám ostatným. Nebudeme sa však stavať do nečitateľnej pózy, ale nahlas šíriť to, čo pokladáme za objektívne správne so zreteľom na náš hodnotový systém. Neromantizujeme si minulosť, ale nasledujeme pozitívny odkaz našich dejateľov či predkov, ktorí za náš spôsob života, vlasť a rodinu umierali a chceme našu domovinu odovzdať budúcim generáciám v ešte lepšom stave, než v akom sme ju našli. Čítajte viac...