Na Štedrý deň poslali zákazníci O2 svojim známym takmer 7,7 mil. SMS správ a vyše 450 tis. MMS správ. Operátor okrem toho poskytol viac ako 3,8 mil. hovorov. To pri počte 2,1 mil. zákazníkov operátora znamená, že každý zákazník počas Štedrého dňa v priemere poslal takmer štyri SMS správy a dvakrát zavolal alebo prijal hovor. Operátor o tom informoval v tlačovej správe, ktorú v stredu poskytol agentúre SITA.
Ako uviedla hovorkyňa O2 Slovakia Tereza Molnár, trend nárastu využívania dátovej siete sa potvrdil aj tento rok a opäť sa takmer zdvojnásobil. Celková dátová prevádzka v mobilnej sieti O2 vzrástla až o 85 %, v samotnej rýchlej 4G sieti až o 91 %.
„Objem komunikácie sa počas Štedrého dňa každoročne výrazne zvyšuje, ale podľa očakávaní sa mení jej spôsob. Komunikácia sa vo veľkom presúva do dátovej prevádzky. Možnosti komunikačných kanálov využívajúcich dáta znamenajú, že na tohtoročný Štedrý deň si naši zákazníci so svojimi blízkymi pozdieľali o 85 % viac vianočných prianí v podobe dát ako vlani,” uviedla Tereza Molnár.
Nárast objemu prenesených dát potvrdil aj operátor 4ka. Štvorkári v porovnaní s minulým rokom preniesli počas Štedrého dňa o takmer tretinu viac dát. Oproti minulému roku, keď Štvorkári preniesli viac ako 61 TB dát, tieto sviatky stúpla spotreba až na 80,2 TB. To predstavuje medziročný nárast dát prenesených počas Štedrého dňa o 31,4 %.
Počet hovorov na Štedrý deň v porovnaní s minulým rokom stúpol o 22,3 percent. Ako ďalej informuje operátor, priemerná dĺžka vianočného hovoru predstavovala 123 sekúnd pri odchádzajúcom hovore a 149 sekúnd pri prijatom horore.
„Najviac hovorov uskutočnili naši zákazníci na Štedrý deň dopoludnia medzi 11:00 a 12:00. Poobede a večer už počet hovorov klesal a viac zákazníkov dátovalo a SMS-kovalo. Najväčší útlm oproti obvyklej celoročnej prevádzke v našej sieti sme zaznamenali medzi 18:00 a 19:00 podvečer,“ opísal sviatočnú prevádzku 4ky jej technický riaditeľ Patrik Kollaroci.
— SITA
Našli ste chybu? Napíšte nám na [email protected]
ZACHRÁŇTE DENNÍK SLOVENSKO
Rastúca čítanosť, no klesajúce príjmy. Tento paradox súvisiaci s koronakrízou neobchádza ani Denník Slovensko. K nemu sa pridružili aj početné podpásové útoky oponentov.
Pomôcť k záchrane perspektívneho národno-konzervatívneho mediálneho projektu však môžete aj vy.
Urobiť tak môžete zaslaním ľubovoľného príspevku alebo pravidelnou sumou na náš transparentný účet,
prípadne na náš bežný firemný účet.
Bojujeme aj za vás. Ďakujeme.
Prispejte nám transparentne (IBAN: SK58 0900 0000 0051 6012 9105)
(IBAN: SK22 0900 0000 0051 7010 3099)