Google celosvetovo obmedzí politickú reklamu

Ilustračný obrázok (Zdroj: Pexels.com)

Spoločnosť Google obmedzí politickú reklamu. Politické kampane už nebudú môcť svojimi reklamami zacieliť na ľudí na základe ich predpokladanej politickej orientácie. Tiež nebudú môcť porovnávať svoju vlastnú databázu potenciálnych voličov s používateľskou základňou spoločnosti Google, aby zacielili na jednotlivcov naprieč platformami, ako sú YouTube a vyhľadávač Google.

Opatrenie začne Google “do týždňa” uplatňovať v Spojenom kráľovstve, pred nadchádzajúcimi decembrovými parlamentnými voľbami, v Európskej únii do konca roka a od 6. januára vo zvyšných regiónoch sveta.

Google predpokladá politickú orientáciu jeho používateľov na základe ich zvykov pri vyhľadávaní a používaní internetu, napríklad aké stránky navštevujú. Kampane mohli zacieliť svoju reklamu na základe politickej orientácie len v Spojených štátoch, v iných krajinách však nie. Tam však mohli zase kampane nahrať na Google ich vlastné zoznamy kontaktných detailov, ako napríklad databázy členov strán, a potom ich porovnať s používateľmi na jeho službách, aby im priamo ukazovali ich reklamy. Toto už po novom nebude platiť. Ako informuje spravodajský portál BBC, kampane však budú môcť naďalej zacieliť svoju reklamu na základe iných kritérií ako sú vek, pohlavie a lokalita.

Reklamy, ktoré Google zakáže pre porušenie jeho politiky, budú zaznamenané v takzvanej Správe o transparentnosti. Tá ponúkne detaily o vymazaných reklamách, ale nie samotné reklamy. Dáta o reklamách sa budú dať stiahnuť, aby mohli byť nezávisle analyzované.

Google zároveň oznámil, že tiež zakročí proti zjavne zavádzajúcim vyhláseniam v reklamách. “Uvedomujeme si, že silný politický dialóg je dôležitou súčasťou demokracie a nikto nemôže rozumne posúdiť každé politické tvrdenie, opačné tvrdenie a narážanie. Očakávame, že počet politických reklám, proti ktorým zakročíme, bude veľmi obmedzený – ale budeme to robiť naďalej, v prípade jasných porušení,” uviedol v blogovom príspevku vedúci oddelenia produktového manažmentu Google Ads Scott Spencer.

Technologickí giganti čelia v ostatnom čase kritike za ich politiku súvisiacu s politickou reklamou. Facebook tvrdí, že nebude overovať fakty v politickej reklame, Twitter ju naopak všetku zakázal.

— SITA

Vydržte, hlasujete...

Ďakujeme za váš hlas...

Už ste hlasovali...

0

Našli ste chybu? Napíšte nám na

ZACHRÁŇTE DENNÍK SLOVENSKO


Rastúca čítanosť, no klesajúce príjmy. Tento paradox súvisiaci s koronakrízou neobchádza ani Denník Slovensko. K nemu sa pridružili aj početné podpásové útoky oponentov.

Pomôcť k záchrane perspektívneho národno-konzervatívneho mediálneho projektu však môžete aj vy. Urobiť tak môžete zaslaním ľubovoľného príspevku alebo pravidelnou sumou na náš transparentný účet, prípadne na náš bežný firemný účet.
Bojujeme aj za vás. Ďakujeme.


Prispejte nám transparentne
(IBAN: SK58 0900 0000 0051 6012 9105)

Prispejte na náš bežný firemný účet anonymne
(IBAN: SK22 0900 0000 0051 7010 3099)

DENNÍK SLOVENSKO — Denník pre Slovensko

Sme mladí ľudia, ktorí písanie chápu nie len ako spôsob vlastnej sebarealizácie, ale aj ako povinnosť voči vám ostatným. Nebudeme sa však stavať do nečitateľnej pózy, ale nahlas šíriť to, čo pokladáme za objektívne správne so zreteľom na náš hodnotový systém. Neromantizujeme si minulosť, ale nasledujeme pozitívny odkaz našich dejateľov či predkov, ktorí za náš spôsob života, vlasť a rodinu umierali a chceme našu domovinu odovzdať budúcim generáciám v ešte lepšom stave, než v akom sme ju našli. Čítajte viac...

Odoberajte náš newsletter